Google zet de website van Investico bovenaan bij het intikken van het zoekwoord ‘onderzoeksjournalistiek’. Op die website zelf was het echter soms lastig navigeren en raakte de bezoeker weleens de weg kwijt. Sinds deze week is dat probleem voorbij dankzij een compleet herbouwde en opnieuw ontworpen site die er bovendien prachtig uitziet.
Het nieuwe ontwerp is van Bureau Bolster, de Rotterdamse online platformbouwer die ook de websites van onder meer GroenLinks, AD/De Persgroep, het Stedelijke Museum, de Fietsersbond en Erasmus Magazine onder handen nam.
Onze site werd frisser, duidelijker en logischer. Producties kunnen veel beter worden gepresenteerd en met follow-ups worden bijgehouden in de tijd. Nieuws, achtergrond en dossiers zijn duidelijker van elkaar te onderscheiden. Onder begeleiding van Investico-redacteur Belia Heilbron zijn de zoekfuncties verbeterd en werden onderzoekdossiers opnieuw gerangschikt.
In één adem door ontwierp bureau Bolster ook en nieuw beeldmerk. Onze volledige naam – Platform voor Onderzoeksjournalistiek Investico – is voor dagelijks gebruik ingedikt tot Investico Onderzoeksjournalisten. Uiteraard zien fijnproevers meteen dat de laatste ‘o’ verwijst naar het internationale beeldmerk voor onderzoeksjournalistiek: een loepje.
